Hoog water in de IJssel - Time lapse fotografie

De lente van de grote overstromingen in Oost en Midden Europa, en ook de rivieren in Nederland krijgen veel meer water te verwerken dan in andere jaren. Vorige week dinsdag werd aangekondigd dat ook het waterniveau in de Rijn en de IJssel snel zou stijgen. En aangezien mijn jaarproject langs de IJssel is dit jaar leek het mij een mooi idee om een aanvulling op het jaarproject te maken. En dus ging ik een week lang elke ochtend met mijn camera naar de Vreugderijkerwaard om het stijgende water vast te leggen. De verwachting was dat in de loop van zaterdag het hoogste punt bereikt zou worden, maar zoals te zien is aan de foto was dit in Zwolle in de loop van zondag. Vandaar dat ik mijn project met een paar dagen moest verlengen om toch ook het dalende water te kunnen tonen.

Ieder panorama bestaat uit ongeveer 12 foto's die aan elkaar gemonteerd zijn. Ik heb op 3 plekken langs de IJssel in de Vreugderijkerwaard panorama's geschoten en zo het verloop in beeld gebracht. Bovenstaand collage toont het beeld bij het paaltje van het fietsknooppunt.

Zondag weer een update vanuit de Vreugderijkerwaard maar dan op de locatie van het jaarproject!

Populaire posts