Panorama update augustus

De Vreugderijkerwaard op 16 augustus. Een nieuw panorama, veel, heel veel vogels! Bij aankomst vliegt er zelfs een Bruine Kiekendief over. Twee Ooievaars scharrelen in het veld en een grote groep van ongeveer 35 Lepelaars zoeken in het lage water naar voedsel. In de verte bloeien paarse bloemen die voor een paarse gloed zorgen. (helaas op het panorama wat minder zichtbaar)

Nadat ik de panorama's geschoten heb loop ik door naar de vogelkijkhut waar ook een vogelaar staat. Opeens ontdek ik een voor mij onbekende grote witte vogel. Wanneer ik de vogelaar vraag wat voor vogel het is blijkt het een Witte Ibis te zijn....een vogel die hier helemaal niet voorkomt en waarschijnlijk ontsnapt is uit een dierentuin of iets dergelijks. Misschien ontsnapt uit Emmen? Wanneer ik thuisgekomen op www.waarneming.nl een zoektocht naar deze vogel doe blijkt deze al een tijdje langs de IJssel te leven, hij is gezien in Hattem, Deventer en Zuthpen in juni en dus op 16 augustus in Zwolle.

Populaire posts