Maandag tekendag!

De afgelopen anderhalf jaar volgde ik teken- en schilderlessen in Groningen, een mooie routine om naast het computer-/ontwerpwerk ook bezig te blijven met mijn tekenvaardigheden. Dit najaar heb ik besloten om even niet wekelijks naar Groningen te reizen maar voor mijzelf de maandagmiddag te vullen met tekenen en schilderen (op locatie als het weer het toelaat).

Gisteren was het maandag en dus tekendag! Met schetsboek en potlood fietste ik naar de Noorder Kolk, bij het Westerveldse bos in Zwolle. Ondanks een dikke grijze lucht waren het prima weersomstandigheden om buiten te tekenen. De plek bood veel inspiratie, in één middag tekenen heb ik 3 schetsen gemaakt en er was genoeg te zien om nog veel meer schetsen te maken. Een plek om nog een keer naar terug te gaan wanneer het weer het toelaat! De schets hierboven is de laatste van gistermiddag en hierin heb ik een 6b potlood en de doezelaar gebruikt om te tekenen via "vlekken maken". Daarna de puntjes op de i met een 2b potlood.
schets 1

schets 2

schets 3

Populaire posts