11 maanden Vreugderijkerwaard

Afgelopen zaterdag was het 16 november. Tijd voor een update van het jaarproject in de Vreugderijkerwaard bij Zwolle. Vorige maand stonden er ineens hekken op de dijk, was 1 van mijn markeringspaaltjes verdwenen en was het gebied eigenlijk verboden toegang...Gelukkig heb ik van de combinatie Ruimte voor de Rivier Zwolle toestemming gekregen om mijn project af te ronden en dus stond ik afgelopen zaterdag weer op mijn vaste plek op de dijk. (inmiddels vastgelegd met de GPS-coördinaten)

Het is altijd een spannend moment wanneer ik aan kom fietsen, tegen de dijk omhoog fiets en dan het landschap zich voor mij zie ontvouwen. Maar zaterdag was het wel heel bijzonder, hoog water, dikke mist, zandzakken en heel fijn spinrag zorgden voor een bizar landschap waardoor ik even 2x met mijn ogen moest knipperen om te geloven dat dit landschap in een maand tijd zo veranderd was...

Zelden zoveel foto's gemaakt als deze ochtend....het spinrag zag er bijna uit als een dun laagje sneeuw, heel fotogeniek, en toen de mist langzaam optrok werden de veranderingen in het landschap nog beter zichtbaar.

Ik ben nu al heel benieuwd hoe ik het landschap er op 16 december uitziet!


Populaire posts