Expositie "Blauwvingers" in Vries met Erik van Ommen



Afgelopen voorjaar kreeg ik van kunstenaar Erik van Ommen de uitnodiging om tijdens zijn open atelier weekenden in november bij hem te komen exposeren. Ik ben vereerd met deze uitnodiging en daarom nodig ik je graag met veel plezier uit voor een bezoek aan de expositie:

“Blauwvingers”
Erik van Ommen en Claudia van de Leur

Wij tonen tijdens deze expositie een selectie van recente werken met landschappen en vogels. Waaronder de bovenstaande houtsnede "Kuifeend" die ik recent heb afgerond. Tijdens deze open atelier weekenden is Erik van Ommen ieder weekend aanwezig, hij kan je alles vertellen over zijn houtsnedetechniek en werken in het veld. In het eerste en laatste weekend, 3 & 4 nov en 24 & 25 november zal ik ook aanwezig zijn om een toelichting op mijn werk en werkwijze te geven. Van harte welkom.


vogels en landschappen
Claudia van de Leur is in november gastexposant in het atelier van kunstenaar Erik van Ommen. Zij studeerde in 1998 af aan de ABK Minerva in Groningen in de richting illustratie en fotografie. Zij woont nu in “blauwvingerstad” Zwolle en gebruikt camera en schetsblok voor het maken van houtsneden en tekeningen.

Naar buiten gaan is voor haar de ultieme manier om te ontspannen én zich te laten inspireren. Wat haar in het veld boeit, probeert ze te vangen in een beeld, zodat ze iets van haar verwondering kan bewaren en delen met anderen.

Erik van Ommen, ex-Zwollenaar, vindt de inspiratie voor zijn werk eveneens in het veld. De schetsen die hij ter plekke maakt, werkt hij uit in aquarellen, olieverfschilderijen en houtsneden. Zijn eerste veldschets, die van twee parende steenuilen, maakte hij in 1972 in een weiland aan de rand van Zwolle. Meer over het werk van Erik is te vinden op www.erikvanommen.nl

Geopend op zaterdag en zondag van 13 - 16 uur van 3 t/m 25 november 2018.
Atelier Brink 2, Brink 2, 9481 BE Vries

Reacties

Populaire posts