Op de tekentafel: Eb

'Even over de dijk kijken, even kijken of Schier er nog ligt in de verte. Het wad is voor een groot deel droog gevallen en de kleuren zijn zacht maar ook warm en koel tegelijk. Mijn blik volgt de golfbrekers naar de horizon. Een schip vaart voorbij.'
Dit Waddenlandschap gaat mij nooit vervelen en levert mij iedere keer weer opnieuw de inspiratie voor een nieuwe houtsnede. In juli ben ik begonnen met een nieuwe prent. Door de vakantie in augustus lag deze even stil maar nu ben ik weer volop bezig met deze prent. Met als doel hem te presenteren tijdens mijn open atelierdagen op 23 en 24 november a.s. in Zwolle.
Inmiddels is de prent 10 drukgangen ver, heeft de lucht zijn vorm gevonden, het water de juiste kleur en nu begint de fase waarin de paaltjes van de golfbrekers hun kleur en vorm gaan krijgen.

Het eindresultaat van deze prent vindt je hier: www.cleur.nl/portfolio/houtsnede-eb/ 

Op Facebook en Instagram deel ik regelmatig updates van de prenten die ik maak, dus wil je op de hoogte blijven dan kun je me ook daar volgen.





Reacties

Populaire posts