Monnikenwerk 2022


In de periode van 13 juli tot en met 17 augustus 2022 vindt de vijfde editie van het project Monnikenwerk plaats. In de stille ruimte van een middeleeuwse kerk werken vijftien kunstenaars zes woensdagen aan hun monnikenwerk - kunst, die soms raakt aan iets dat groter is dan wij. Aan het einde van de werkdag zijn bezoekers welkom om kerk en kunst te ervaren.

Een dag in een kerk werken, in stilte, in een ritme van 6x met alleen het gebouw en het licht en eindigen met gesprekken met bezoekers. Wat ga je dan doen? Wat brengt dat? Wat kan ik dan brengen?

De afgelopen twee jaar bezocht ik het project Monnikenwerk en sprak ik met de deelnemende kunstenaars. Ondertussen vroeg ik me af wat dat mij zou brengen, omdat dit concept mij fascineerde. Daarom ben ik heel blij dat ik dit jaar één van de deelnemende kunstenaars mag zijn aan dit bijzondere project. Je bent van harte welkom om een bezoek te brengen en te ontdekken wat er in de stilte is ontstaan in de Petrus- en Pauluskerk te Loppersum.

Monnikenwerk vindt plaats op de woensdagen 13, 20 & 27 juli en 3, 10 & 17 augustus. 

Ronde Noord Groningen loopt van Baflo via Den Andel, Westernieland en Eenrum naar Saaxumhuizen. 

Ronde Oost Groningen is in Loppersum, Wirdum, Eenum, Leermens en 't Zandt. 

Ronde Noordoost Friesland doet Dokkum, Aalsum, Wetsens, Jouswier en Oostrum aan. 

Alle kerken zijn geopend voor publiek van 17.00 – 20.00 uur.
Meer informatie over het project is te vinden op: https://www.monnikenwerk.nu

Reacties

Populaire posts