Bijzondere vogel in Zwolle


Nu al ruim een week is het druk in Zwolle op de Marsweg. Daar zit namelijk een bijzondere Sperweruil in de bomen die dankzij sloopwerkzaamheden een luilekkerland aan muisjes heeft gevonden. Gisteren heb ik de hoop opgegeven dat hij/zij in "mijn boom" zou komen zitten en ben ik naar hem toegefietst. En zo'n prachtige en bijzondere vogel vraagt er natuurlijk om om getekend te worden. Er staan nog steeds vele fotografen met grote objectieven en camera's waar ik met mijn apparatuur niet tegen op kan, en dus leveren zij voor mij perfect referentiemateriaal om deze tekening te kunnen maken.

Deze blik vind ik prachtig, want hoewel er onder hem zo'n 40 fotografen staan kijkt hij eigenwijs naar beneden. Toen ik gisteren aankwam had hij/zij ruzie met twee Vlaamse Gaaien, prachtige duikvluchten maakten ze met z'n drieen. Een indrukwekkend gezicht.

Populaire posts