IJsvogel, spreeuw, aalscholver en wyandotte



In de afgelopen periode zijn er weer 4 nieuwe vogelhoutjes ontstaan. Eén van deze houtjes was op speciaal verzoek. Ik kreeg de vraag of ik misschien een ijsvogel kon schilderen op een stukje kastanjehout. Kastanjehout is veel lichter dan de houtjes die ik normaal gebruik en het heeft ook niet zoveel tekening/nerf. Eén prominente nerf die in het houtje zat heb ik gebruikt om de ijsvogel op te laten zitten. Daarom loopt het takje heel mooi door aan de zijkant van het houtje. Dat zijn details waar ik zelf heel vrolijk van word!


Naast het ijsvogeltje heb ik ook een Spreeuw gemaakt, een feestje omdat deze vogel zwart lijkt, maar zo ontzettend veel kleuren in zijn verenkleed heeft. De spreeuw is geschilderd op eikenhout.


Een ander nieuw vogelhoutje is Kip Wyandotte, geschilderd terwijl de vogelgriep vlakbij toesloeg en de kip die model heeft gestaan uit de wijkboerderij dus verplicht opgehokt zat...een klein eerbetoon aan de kip.


En als laatste de Aalscholver, één van mijn persoonlijke favoriete vogels....ook op eikenhout geschilderd.

Op de ijsvogel na zijn bovenstaande vogelhoutjes te zien tijdens de winterexpositie in Galerie De Langenhof.

Reacties

Een reactie posten

Populaire posts