Schrijfsporen levensverhalen op de beurs

“Als klein meisje zat ik urenlang dicht tegen mijn oma aan op de bank. Zo dicht dat ze de breipennen moest neerleggen. Stilletjes luisterde ik naar haar verhalen over vroeger. Haar leven als meisje op de boerderij, familieleden, gewoontes, rare bijnamen, vergeten gerechten, alles kwam voorbij. Ik genoot van de gesprekken in kleurrijk ‘Steenwieks’ dialect tussen haar en mijn moeder. Veel van de verhalen ben ik in de loop der jaren weer vergeten. Helaas kan ik er mijn oma en moeder niet meer naar vragen.”
Riet van der Wenden – Schrijfsporen

Dit gegeven is het uitgangspunt voor Schrijfsporen, het opschrijven van levensverhalen voordat ze vergeten worden, voordat we de mensen die we liefhebben er niet meer naar kunnen vragen. Naast deze levensverhalen schrijft Schrijfsporen ook in memoriams, de “afscheidswoorden” voor de moeilijke momenten waarop je wel wat hulp kunt gebruiken.

Mocht ik eerder al de website en de huisstijl voor Schrijfsporen verzorgen, recent kreeg ik de vraag of ik voor Schrijfsporen een roll-up banner (80 x 200 cm) kon maken en kaartjes in de vorm van een boekenlegger.

Op 18 april a.s. wordt in Hoogeveen namelijk de tweede uitvaartbeurs georganiseerd in theater- en congrescentrum de Tamboer. Riet van der Wenden van Schrijfsporen zal op deze beurs aanwezig zijn. Om haar zichtbaarheid te vergroten heeft zij nu een eigen roll-up banner voor in de stand. Op de boekenleggers staan kleine inspirerende teksten welke een aanzet kunnen zijn tot het schrijven van uw eigen verhaal. In het najaar van 2015 zal Schrijfsporen beginnen met het geven van workshops "mijn eigen levensverhaal" schrijven.

Wilt u uw levensverhaal laten opschrijven, of misschien alvast nadenken over uw uitvaart, dan is deze beurs een aanrader. Riet kan u alles vertellen over het schrijven van uw verhaal, u ondersteunen bij het schrijven van een in memoriam of misschien wilt u zelf wel uw eigen levensverhaal op papier zetten, maar u weet niet waar te beginnen? Ook dan kunt u bij Schrijfsporen terecht.

Uitvaartbeurs Hoogeveen
Datum:   Zaterdag 18 april 2015, van 11.00 uur tot 17.00 uur
Locatie: Theater en Congrescentrum De Tamboer, Hoofdstraat 17 in Hoogeveen


 


Reacties

Populaire posts