Open tuinen dagen 2016

Jaarlijks organiseert de vereniging (en tijdschrift) Groei en Bloei in juni het Open Tuinen weekend. Vele mooie tuinen in de regio zetten dan hun tuindeuren een lang weekend open voor bezoekers. Tuinbezitters delen hun passie en laten je genieten van het moois in hun tuin.



In een gesprek dat ik laatst had met Jetty van Munster, samen met haar man Hans Groenhuis eigenaar van Buitenplaats de Broekhuizen in Dalfsen, ontstond het idee om te exposeren tijdens hun Open Tuinen weekend. Een bijzonder leuk idee omdat op dit oude vogelrijke erf, aan de Vecht tussen Dalfsen en Zwolle, mijn werk perfect past. Ik ben heel blij dat ik drie dagen te gast mag zijn in deze mooie tuin aan de Vecht. Wanneer het weer het toelaat zal ik met schetsboek en potlood te tuin in trekken om ter plekke ook een impressie van het weekend en de tuin te maken.



Zowel voor de tuin van Buitenplaats de Broekhuizen als voor mijn werk geldt:
De natuur als inspiratiebron!



Wanneer je een route wilt maken langs verschillende geopende tuinen, er verschijnt speciaal voor dit weekend een boekje met korte beschrijvingen en foto's van de deelnemende tuinen. Het boekje kost 5 euro en is tevens toegangsbewijs voor 2 personen in alle tuinen. Verkrijgbaar bij o.a. Kunst aan de Vecht, Markt 11 te Ommen, Primera te Dedemsvaart, Ommen en Dalfsen, De Read shop in Ommen en Dalfsen en Bruna, Voorstraat 12 te Hardenberg. Op verzoek kan ik ook een boekje voor je verzorgen.

Van harte welkom!

Meer informatie over Buitenplaats de Broekhuizen op www.buitenplaatsdebroekhuizen.nl

Wanneer: vrijdag 17, zaterdag 18 en zondag 19 juni a.s. van 10 tot 17 uur.
Waar: de Broekhuizen 1, 7722 PC Dalfsen.





Reacties

Populaire posts