Potlood en veertjes

 

Afgelopen week was de temperatuur een stuk hoger dan vorige week en prima weer om buiten te tekenen. Na wat zoeken in de buitenwaarden vond ik deze mooie plek bij een inham van de IJssel. Door het hoge water van deze winter is de oever flink afgekalfd en ik was benieuwd of dat misschien een kans zou geven voor ijsvogels of oeverzwaluwen. Maar tijdens het tekenen heb ik geen beide gezien. Wel kreeg ik bijna natte voeten door een vrachtschip wat voorbij voor en die flinke golfslag veroorzaakte. Ook de fitis zong weer zijn melancholische lied, net als vorige week. 

De foto's van vorige week heb ik uitgewerkt in een aantal schetsen waarin ik vooral het licht en de schaduw wilde laten zien. Dit leverde een aantal leuke tekeningen op die misschien wel verwerkt kunnen worden tot een linoleumsnede, nog even verder op puzzelen. 

In de struiken hangen nog steeds veel veertjes te wapperen in de wind, ik nam er een aantal mee om een compositie mee te maken.





Reacties

Populaire posts