Sneeuwklokjes vers van de pers

 

Vers van de pers, deze linoleumsnede "Voorjaar!" - 2021. Wat begon als een 'even tussendoor' project werd uiteindelijk een prentje met 17 drukgangen. Al vaak kreeg ik de vraag wanneer ik eens een prentje met bloemen ging maken. Maar ondanks dat ik graag bloemen teken zag ik het niet zo zitten om er hout- of linoleumsnede van te maken. Gewoon omdat je dan vaak een maand of 2 met het onderwerp bezig bent en al die tijd moet het onderwerp interessant blijven. Toen ik echter net nadat de sneeuw gesmolten was deze winter dit groepje sneeuwklokjes zag staan besloot ik het toch te proberen, want wat was ik voor mijn gevoel toe aan voorjaar! Wat ik interessant vond aan deze bloemen is dat ze een soort landschapje op zich vormen en dat kon mij wel een langere tijd boeien. Voordat het blad echt aan de bomen zit is deze prent nu af, en zijn er al drie exemplaren verkocht. Fijn om te merken dat er enthousiasme is voor deze prent! Ik waag me nog wel eens opnieuw aan bloemen, maar nu eerst een strandlandschap.

Linoleumsnede "Voorjaar!" - 2021 

prentmaat 10x20 cm

Meer informatie over deze prent op mijn site.

 

Reacties

Populaire posts