The repair shop

 

 

Maken, ik hou er van, met je handen aan het werk en scheppen. Eén van mijn favoriete televisieprogramma's is daarom 'The repair shop' op de BBC. Een programma waarin vak- en ambachtsmensen geliefde objecten repareren die om welke reden dan ook kapot gegaan zijn. De persoonlijke verhalen achter de objecten zijn mooi, maar wat ik helemaal prachtig vind is het ambacht en de vindingrijkheid van de mensen uit de werkplaats. Met veel geduld en liefde gaan ze op zoek naar hoe ze het object het beste kunnen repareren. 

Vorige week mocht ik zelf een vogelhoutje repareren. Merel viel door een ongelukje van de muur, helaas dwars doormidden. Voor mijn vogelhoutjes gebruik ik vaak houten plankjes met scheuren en kieren, dat geeft het werk extra karakter. Gelukkig kon ik merel lijmen. Na 2 proefjes gemaakt te hebben met andere houtjes. En nu is de breuk bijna niet meer te zien. En dat kleine barstje... geeft nog weer extra karakter. Hij hangt nu weer aan de muur bij de blije eigenaar. 

En heel even voelde ik me "the repair shop" toen ik de blije reactie las van de opdrachtgever.





Reacties

Populaire posts