Uitwaai-inspiratie


Vorige week was ik een weekje op Vlieland, even uitwaaien, wandelen, afstand nemen en uitrusten. Genieten van de natuur. En omdat het een weekje vakantie was, liet ik mijn spiegelreflexcamera thuis. Op zich een goed idee. Maar wanneer naar je naar zo'n bijzonder mooi eiland als Vlieland gaat, waar het licht een spel speelt met de duinen en het wad en ook de wind flink van zich liet horen...tja...dan is het voor mij bijna onmogelijk om geen foto's te maken. En dus kwam ik toch met een kleine 200 foto's terug, op compactcamera en mobiele telefoon. De beste camera blijft toch degene die je bij je hebt.



Op Vlieland liggen momenteel zeehonden met jongen op het strand. Een bijzonder gezicht om deze dieren zo te zien liggen op het wad. De jonge zeehonden hebben een mooie witte donzige vacht die ze heel aandoenlijk maakt. Van gepaste afstand om de zeehonden niet te storen bewonderden wij ze. Nu was ik blij met mijn compactcamera want deze heeft 20x zoom waardoor ik toch een paar goede foto's kon maken. Een dag later toen wij op de fiets richting het Posthuys fietsten werden verrast door een zeehond die langs de weg lag, iets verderop lag haar jong in het weiland. Nog nooit zagen we zo veel zeehonden in zo korte tijd zonder er veel moeite voor te doen.

Het waaide flink deze week, om niet te zeggen het stormde, heerlijk weer om tegen de wind in te fietsen en wandelen en je hoofd leeg te maken en opnieuw op te laden. En zo kwam ik na een week vakantie met een hoofd vol inspiratie, uitgerust en met nieuwe schetsjes in mijn dummy terug.

En nu weer aan het werk!








Reacties

Populaire posts