Tekenen op XXL locatie


Soms komen er kansen voorbij die je gewoon niet kunt laten schieten. Afgelopen week werd ik uitgenodigd om mee te tekenen met kunstenaarsvereniging het Palet bij de IJsselcentrale Harculo. Een gebouw dat van buiten enorm tot de verbeelding spreekt en al vaak heb ik me afgevraagd hoe dit enorme gebouw er van binnen uit zou zien. De kans om dat te bekijken en zelfs te mogen tekenen kwam gisteren!



Overal waar je kijkt, buizen, kabels, turbines, trappen en heel veel techniek. De 2 uur tekenen vlogen om en ik had nog wel 2 dagen door kunnen tekenen. Telkens ontdek je weer een nieuw bijzonder detail of valt je oog op een mooie lichtval. Door de ligging aan de IJssel en de vele ramen is het een bijzonder inspirerend gebouw. Ik ben begonnen met een kleine tekening van de hele grote ruimte, en vervolgens op een groter vel papier een detail van één van de blauwe apparaten voor mijn neus.

Dit voorproefje smaakt naar meer....

Gisteravond stond ook nog een ander XXL gebouw op het programma, namelijk het nieuwe distributiecentrum van Wehkamp aan de A28, waarover later meer!



Reacties

Populaire posts