Het hart dat je binnen laat



Monnikenwerk, dag 2. 

Vorige week schreef ik al over de verschillende ambachtslieden die hun sporen hebben achtergelaten in de kerk. Eén van de mooiste details vind ik het deurbeslag van de buitendeuren. Op elke buitendeur van de kerk in Loppersum zit een hartvorm waar een ring aan hangt. Een hart dat je binnenlaat.

Ik wil voor dit project verschillende houtsneden maken die samen een serie vormen. Daarbij maak ik gebruik van een beperkt kleurpalet, twee tot drie kleuren, met kleuren uit de kerk. De eerste houtsnede uit de serie is het hartvormig deurbeslag geworden. Hiervoor heb ik twee houtplaten uitgesneden en gedrukt met oranje rood en daaroverheen een blauw/grijze kleur.

Ondertussen werk ik door aan de houtsnede van de bomenrij aan de Noordkant van de kerk. Op zoek naar de oorsprong van die bomen ben ik nog niet verder gekomen, bij navraag blijken mensen uit de omgeving deze bomen tot nu toe niet als een laan of pad te hebben gezien. Dus die vraag blijft nog even open. 

 


 
  

Reacties

Populaire posts